Hastanemiz üst yönetimi tarafından, çalışmalara yön vermesi, tüm çalışanların aynı bakış açısı ile hizmet vermesi ve kurum kültürü sağlamak amacıyla Şuhut Devlet Hastanesi Kalite Politikası oluşturulmuştur. Çalışanlara eğitimlerle ve uygun yerlere asılarak duyurulmaktadır. Ayrıca, iç tetkiklerde ve birebir uygulamalarda, çalışanlara sorulmakta ve anlaşılıp benimsenmesi sağlanmaktadır.
Kalite Politikamız:“Hasta ve hasta yakınlarının beklentilerini ve çalışanların memnuniyetini gözeten bir anlayışla; sürekli eğitimin ve iyileştirmenin gereğini yerine getiren personeliyle, yasal mevzuat ve kalite yönetim prensiplerinin belirlediği çerçevede etkin ve verimli sağlık hizmeti sunmaktır.”
Vizyonumuz: Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek, sürekli eğitim ve yatırımla örnek hastane olmak, Sağlık Bakanlığının belirlediği çerçevede, kendi alanındaki hizmetlerle ilgili olarak başvuran hastaların tüm tanı ve tedavi ihtiyaçlarını en üst düzeyde karşılamaktır. Sağlıklı hayat tarzının benimsendiği ve herkesin sağlık hakkına kolayca eriştiği öncelikle tercih edilen bir sağlık kuruluşu olmaktır.
Misyonumuz: Sağlık Hizmetlerini; yasal mevzuat, bilimsel ve etik kurallar çerçevesinde etkin ve verimli bir şekilde sunmak, çalışan ve başvuran kişilerin memnuniyetini en üst düzeyde tutarak ülkemizin sağlık hizmetlerine katkıda bulunmaktır. İnsan merkezli yaklaşımla birey ve toplum sağlığını en üst düzeyde korumak, sağlık sorunlarına zamanında, uygun ve etkili çözümleri sunmak din, dil, ırk ve cinsiyet ayrımı gözetmeksizin nitelikli ve uzman kadrolar ile sunmaktır.
Değerlerimiz:
Etik Kurallara Uygunluk; Tüm hizmetlerde, etik kuralların geçerliliğinin titizlikle gözetilmesi,
İnsancıllık; İnsan yaşamı ve mutluluğunun her şeyden önemli sayılması,
Güvenilirlik; Kurum çalışanlarımızın, sözlerinde ve davranışlarında doğruluktan ayrılmaması.
Ekip Çalışması; Birbirini yürekten tamamlayan, katılımcı ve yaratıcı üyelerden oluşan ekipler kurmak.
Çevreye Saygı; Fiziksel, biyolojik ve sosyo-kültürel alanlardan oluşan çevrenin korunmasını ahlaki ve sosyal sorumluluğumuz olarak kabul etmek
Empatik Yaklaşım:Hasta, hasta yakını ve hastane(iç-dış) gözüyle yaklaşımda bulunabilmek.
Amaç, Hedeflerimiz ve İyileştirme
· Tüm birimler, kurumun misyonu ve vizyonu ile uyumlu olacak şekilde stratejik amaç ve hedeflerini, bu amaç ve hedeflere ulaşmak için yapılması gereken faaliyetleri planlar ve yürütür. Yürütülen faaliyetlerin hedeflere ve amaçlara ulaşmadaki etkinliğini verilere dayanarak değerlendirir, gerektiğinde günceller. Sağlanan iyileşme ve gelişmenin devamlı ve sürdürülebilir olduğunu izler.
- Kurum kalite kültürü geliştirme ve kaliteyi iyileştirme faaliyetlerini sürdürür .Kurum Kültürü ;Kurum Kalite İyileştirme çalışmalarını tüm birimlerinde ve tüm çalışanları tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul eder. Üst yöneticilerin ve diğer yöneticilerin liderliğinde hastanede kalite kültürünün yaygınlaştırılması için çaba gösterilir. Bu amaçla, çalışanların kalite yönetimi, kalite iyileştirme konularında bilgi sahibi olması için eğitimler düzenlenir ve uygulanır. Çalışanların kalite iyileştirme çalışmalarına katılımı desteklenir ve teşvik edilir.
- Hastanemizin hedef ve politikaları doğrultusunda kaliteli hizmetin artırılması ve korunması yönünde kalite yönetim sistemimizde yer alan dokümanlarda belirlenen görevleri yerine getirir.
- SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar.
- Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını değerlendirir.
- Öz değerlendirmeleri yönetir.
- Hasta ve çalışan anket sonuçlarını değerlendirir.
- SKS çerçevesinde hazırlanan yazılı düzenlemeleri kontrol etmeli, yazılı düzenlemelerin revizyonunu takip eder.
- Hizmet sunumuna yönelik istatistikî bilgileri değerlendirir
· Tespit edilen uygunsuzluklara düzeltici faaliyetler, potansiyel uygunsuzluklara önleyici faaliyetler yapılır ve yönetimin gözden geçirmesi toplantıları ile kalite yönetim sisteminin etkinliği sürekli iyileştirilir.
· Bölüm hedeflerine yönelik bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını değerlendirir. Bununla birlikte öz değerlendirmeleri planlar yürütülmesini sağlar. Kalite yönetim sisteminin performansı ve iyileştirilmesi için herhangi bir ihtiyaç hakkında üst yönetime rapor verir.
· Hastane Enfeksiyon oranlarımızın kalite standartlarına uygun ve bilimsel açıdan kabul edilebilir seviyelere getirmek
· Hizmet- Proses başarısının arttırılması,kalitesizlik maliyetinin azaltılması,İsrafın önlenmesi,
20 Eylül 2024